fredag 21 oktober 2011

"det har pågått så länge, känns som alltid"

 Här har vi fina A. Det är skönt att man inte är bunden vid ålder på samma sätt på universitetet. Veckan innan jag fyller 19 blir A 26. Hon är en fantastisk människa som jag tycker om att spendera tid med.

 Det är fint att sitta på torget och studera träd och människor. Tyckte den här tanten var lite häftig till exempel. Ett ögonblick& ett möte mellan människor. Sådant som intresserar mig.

 Parkbänkarna på torget är vita, det gillar jag.
 Vi kan kalla honom borgmästaren. Han har bott på gatan där jag bor nu sedan han började på läkarlinjen för 3.5 år sedan. "Man slipper se andras kalsonger ligga och skräpa." De flesta överger korridorslivet efter ett tag, men han kommer vara trogen. Jag har numera fått titeln borgmästarinnan av gränden. Min lila kappa lever upp till standarden, tycker E. Kolla maten förresten, A är otrolig! 
 G var väldigt nöjd med sin födelsedag i lördags. Det var han värd.
Vyerna börjar kännas bekanta, och vägarna smått självklara. Jag börjar vänja mig.


Bilden gick inte att få rak men det får ni ta. Igår var det inflyttningsfest för kollektivet "lilla Göteborg" (bestående av två jättemysiga göteborgare som lagar ärtsoppa och bakar bröd till alla) Här har vi två av deltagarna. Gillar.


Idag är det torsdag och jag har haft pluggdag med en fin klasskompis. Statistiken känns som den känns, men jag överlever. Imorgon är det nya tag! Ikväll har jag dansat locking med några i klassen, jätteroligt. Avrundning i form av besök av min fina bästis på Skype. Bra dag, bra vecka. Jag skapar ett liv här nu. 


Dagens finaste: paket av mammi.
Dagens sämsta: boken "statistik för beteendevetare". Jag skulle inte ge den som boktips ens till en fiende.


Tänker på er alla. 

1 kommentar:

  1. Så roligt att se hur du har det. Jag gillar ditt nya liv, efter vad jag ser. Enjoy!

    SvaraRadera

säg hej!