torsdag 10 november 2011

just nu läser jag...

Alltså den här boken... Jag skrattar och förundras. Om Allan fanns på riktigt skulle han vara världens skönaste person. Hans livsinställning är underbar. Bra ströläsning som piggar upp!


 Om det blir för glatt läser jag lite ur Ann Heberleins bok, eller snarare om det blir för svart, så byter jag över.Började läsa den igår och det är verkligen svart. Det är ärligt, rakt och självutlämnande. Den här boken påminner mig om hur bra jag har det och hur bra jag mår. Den här boken påminner mig om varför jag vill ägna mitt yrkesliv åt att hjälpa människor att må bättre inombords. Läs om Anns liv- som kvinna, som trebarnsmamma och som bipolär. 
När jag är på biblioteket läser jag numera brain and behavior kapitel 6. Det ingår i kursen och jag tog glatt tag i den idag. 5 sidor tog väldigt långt tid, svåra ord om hjärnan som gör det lite trögt. Men det är fantastiskt spännande. Känner mig duktig som kommit igång med kursen redan dag två. Jippie! 








Imorgon blir det föreläsning 10-12, lunch, och därefter mer tid i bibblan med brain& behavior. Lugn fredagkväll ska det bli, med simning tänkte jag, nu när jag äntligen känner mig frisk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

säg hej!