söndag 13 november 2011

leta efter något vackert, och du skall finna det. det är inte långt borta- det kommer aldrig vara långt borta





Bilderna är lite större än vanligt så att ni ska se bättre. Klicka på en bild för bildspel.

Igår var jag på balett. Tillsammans med ett fint gäng såg jag svansjön, av St: Petersburgs balettakademi. De flesta dansarna har tränat minst sex timmar om dagen sedan de var fem-sex år gamla. Det kändes som att den lilla ballerina jag hade inom mig äntligen kunde få ro. Jag satt på riktigt och hörde mig själv säga "oh" och "ah" när ballerinorna böjde sig och gjorde extra svåra hopp eller ställningar. Om ni aldrig varit på balett så måste ni skriva upp det på er att göra lista här i livet. 

Balettlördagen började hemma hos mina faddrars fadder. Trevlig kille med fin lägenhet! Det bjöds på lingonlax och chokladpudding till efterrätt. Mm. Sedan begav jag mig till A för att träffa hennes kompisar från Stockholm. Efter det gick vi ut på Scharinska och kvällen var fulländad!

Idag har jag bakat lussekatter och myst. Imorgon börjar ännu en vecka av utvecklingspsykologi. Spännande!!!

Kom hem till mig så får ni fika!


3 kommentarer:

  1. Jag tror det blir fika här först! Har fixat biljetten till dig nu. Gustav Vasa kyrka, söndagen den 18 december kl 16.00... Kommer att bli grymt! Vi hade första repet idag och jag fick redan rysningar! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag får rysningar bara jag tänker på det. Men, men, får lyssna på youtube. Det är väl inte synd om mig antar jag...

    SvaraRadera
  3. Mein absolutes Lieblingsballett - und dann das Klavierkonzert Nr. 1 b-moll, bestimmt schon seit ich so zehn/zwölf Jahre alt bin. In der vierten Klasse bin ich als Odette zum Fasching gegangen und meine Oma hat einen Tüllrock genäht und gestärkt und gestärkt und gestärkt, damit er so richtig absteht. Bei meinen Eltern gibt es ein Bilderbuch hierzu, das ich gemalt habe, kennt Ihr das? Von Lisbeth Zwerger gibt es auch ein wunderschön illustriertes Bilderbuch:
    LG

    SvaraRadera

säg hej!