torsdag 5 januari 2012

borta bra men (hemma?) bäst

 det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå- men det kan vara svårt att tro när man inte ser den. (underbar soluppgång någonstans mellan ronneby och stockholm, under molnen var det en grå och blåsig dag.)
kommer fler bilder från alla destinationer så småningom (stockholm, skottland, karlskrona). här var jag på en underbar julkonsert i Gustav Vasas kyrka. stolt över min duktiga vackra syster som sjöng i kören.




 kan ni hitta henne?


 alltid skönt att komma till det här hemmet, där slappnar man av och ja, jag älskar att vara där. bra stopp i Sthlm.


Slutdestination Karlskronas mysigaste innergård. mös hemma i staun, träffade underbara vänner och njöt fullt ut av veckan där. 



det var underbart att åka till Skottland och träffa världens bästa föräldrar och äntligen äntligen få se Tini efter all väntan (1.5 år) kul att träffa mina syskonbarn och se vad som hänt hos dom. jag älskar julen och den lämnade ingen besviken. kommer leva på myset med familjen där länge.


nu är jag tillbaka "hemma i Umeå" efter att ha varit hemma i Karlskrona. här är mitt liv nu och det är jag väldigt glad för. snön låg och glittrade och jag pustade ut hemma i rummet efter en lång dag. Anna lagade mat till mig och det var bara skönt, att komma in i mitt rum och känna att man inte bara har en plats på jorden där man känner sig trygg, utan flera.


idag har jag njutit av att vara här, gå till mitt Ica och mysa i mitt rum. 


Anna och jag städade lite i köket idag, avfrostade frysar och städade i kylarna. underbart. det här året kommer bli riktigt bra förresten. 


imorgon ska jag gå till studievägledaren och prata om utbytestermin till hösten. håll tummarna! 

4 kommentarer:

  1. va, utbytestermin redan t3? vart i så fall?

    SvaraRadera
  2. yes! det är enda chansen vi har, eftersom det är en enda kurs som löper över hela terminen. det blir svårt att pussla med de andra kurserna för att hitta sådana som kan vara giltiga i Sverige också. Vi kommer läsa sociologi och det är lätt att hitta lite överallt. Så jag tänker värme- södra Europa!

    SvaraRadera
  3. schon so früh!? sage auch ich ... kein Freud also in der Originalsprache!? ( ;
    puss&kram

    SvaraRadera
  4. Spännande! Typ Spanien/Frankrike? Räkna med besök från storasyster. :)

    SvaraRadera

säg hej!