måndag 16 januari 2012

librarylovers. (dagens citat från kajsa: en bok dumpar dig inte)

Greys Anatomy - om ni vill ha lite ny, skön musik, kolla in den här spellistan. har en tendens att älska soundtracks till tv-serier. hinner inte med ens ett litet avsnitt av Greys idag dock. var i biblioteket till 22. föreläsning från 13-16. hej tentavecka. 


bibliotekets finaste är tidningsrummet. skönt, avslappnat& pluggvänligt. när man sitter där känns det lite som ens vardagsrum. alla tidsskrifter man skulle vilja läsa (tja, förutom Elle kanske), skönaste stolarna och allt! om jag blir rik någon gång ska jag lätt ha ett rum med massa tidsskrifter och så ska jag bjuda in folk så att de kan få förkovra sig. 


idag när jag vandrade runt i min micropaus hittade jag, mitt bland alla tidningar boken gamla carlscrona, den senaste. det var så fint på något sätt. en endaste bok bland alla tidningar. den påminde mig om att karlskrona alltid finns mitt bland allt det här nya. en plats att komma till, där allt är tryggt. så de sista 10 minuterna innan stängning bläddrade jag i den boken istället. lärde mig bland annat att staden kallats pinan (haha) och att björkholmskan kommer från småland. 


nu har jag gjort en lunchlåda till imorgon, gått ut med all återvinning& sopor (slut på städvecka). 


jag kom också till insikt om att för mycket tid i Bibblan nog kan göra en lite knäpp. eller vad säger ni om det här citatet från toaväggen? 



1 kommentar:

säg hej!