onsdag 14 september 2011

detaljer.

Smått färglöst här uppe. Konstant regn sedan jag kom hit och mest grått. Men godis piggar ju alltid upp!
 Min finaste vas, bra ord att börja dagen med av Monnah& mitt nyaste inköp: vitamintabletter!
 Frukt är bra grejer, äpple har blivit en klassiker i skolan så dom är slut nu! Glansdagarna börjar med avokado, men det lär bli morötter sen..
 Ett av alla "pynt" i lägenheten. Kanske ska glömma den där och låta den pigga upp henne!
 Diskar och tvättar mycket! Det är ungefär det jag gör när jag kommer hem. Annars är det: skola, nollning, sova.
 Hallens "pynt" Haha.
 Skurat och cleant!
 Viktiga ägodelar. Familjen, Mr Freud, de viktigaste böckerna och skivorna (Winnerbäck) +smink och smycken!
Nöjd med min anslagstavla. Tycker att den matchar fint efter tema rosa. Allt får inte plats men man får väl byta tema ibland. Väntar med att inreda mer nu tills jag får rummet om 2 veckor, tjoho! Längtar efter att kolla inredning och sånt. Finns massa fina secondhand-affärer och bra inredning i övrigt, nice! Man får bygga upp sitt "hem" lite i taget. Mitt rum, min borg liksom.


Nu sitter vi i skolans mysigaste café/ pluggställe och inväntar middag med klassen. Går igenom en föreläsning inför imorgon och har det allmänt trevligt.

Den intressantaste föreläsningen hittills hade vi idag med Dr C. Martell- Depression in Context & Treatment of Bi- and Homosexual Patient. (Handlade inte om att "bota" homosexualitet som det kanske låter, utan mer att komma ihåg att man inte är sin minoritetsgrupp utan man är en individ.)



Behavioral Action verkar vara en riktigt bra behandlingsform. Tydligen det som är mode nu, lite av ett nytt KBT. Han påpekade hela tiden att klienter som behandlades med BA gjorde mycket större framsteg än de som behandlades med KBT. Fast det är klart att man förespråkar det man själv tror på så det var väl inte så objektivt.


"We change how we feel by changing what we do" Lev efter det ni! 


Hoppas att ni har det bra! 

3 kommentarer:

  1. Tack tack för fint kort! Vi har firat födelsedag här hela dagen. Roligt! E nöjd och glad över presentskörden. Särskilt de ca 10 nagellacken hon fick. :)

    Vet inte hur länge det här gäller: Är du student eller känner du en student som skulle vilja inreda sin studentlya gratis med Blocketprylar? Då ska du skicka ett mail till produktionsbolaget Eyeworks blocket@eyeworks.se som gärna vill komma i kontakt med dig. De spelar in ett TV-program om Blocket och i ett avsnitt ska ett studentrum inredas.

    SvaraRadera
  2. åh vad kul att följa dig, och vad som händer. sturkö är lite öde utan din friska fart och fläkt, förstår att de är saknad här! kramar

    SvaraRadera

säg hej!