tisdag 1 november 2011

Wordfeud. Statistik. Mat. Tvätt. Hundraåringen. Statistik Svansjön. Statistik.

  • Steg upp 08:01.
  • Gick ner i köket och åt en riktigt god frukost& unnade mig att läsa några sidor i Hundraåringen- skönaste boken på länge!! 
  • Läste mina bloggar på Bloglovin och stängde sedan duktigt av datorn.
  • La några ord på Wordfeud.
  • SEDAN BÖRJADE DEN. Pluggdagen. 
  • Plugg från 09:17 till 11:30 eller något i den stilen. Gick igenom kapitel 7 noggrant. 
  • Sedan var det dags för lunch. 
  • Samtidigt som jag lagade mat fikade jag& Akhil på lite glasstårta. Fint. 
  • Tvätt-tid klockan 12-14:00 (pågår alltså fortfarande) Slängde ihop min tvätt, vek kläder som kunde användas igen, vattnade blommorna och snabbstädade rummet och toan. 
  • BLEV ARG när snubben före mig inte tagit ut tvätten ur maskin ett och två.
  • Åt min lunch. Mycket så jag ska orka plugga vidare.
  • Gick ner i tvättstugan igen och la in resten, hängde upp den andra tvätten i torkskåpet. Hängde upp lite tvätt på toa.
  • Nu ska jag snart ta ut den sista tvätten, sedan kl 14:01 blir det kapitel 8!

PEPP! 


Alltså ser min vecka ut ungefär såhär


mat. wordfeud. bloggpaus om man är duktig. statistik. statistik. fika. statistik. städa, tvätta, diska och annat nödvändigt. mat. toa. wordfeud.


Ja ni förstår. Det är isolering denna vecka. 


Dock blir det pluggpaus igen 16:00. Ska ner på stan och hämta ut min biljett till baletten Svansjön, en rysk uppsättning. Så vackert. Har aldrig varit på balett. Kanske köper några ramar också. En miniräknare till tentan behöver jag med för den delen.


Jag försöker intressera mig och gräva ner mig och förstå charmen med siffrorna och staplarna. Är dock mest rastlös och ledsen men glad när jag får vända sida. (Ibland får jag läsa samma stycke 10 gånger, jippie)


När jag läst klart boken blir det plugg på gamla tentor. Därefter övningsuppgifter i boken. Sen ska jag börja på metod-delen med. ÅÅÅH.


Men jag ska vara tacksam. Tänker att jag kom in här& jag ska hedra det genom att göra mitt bästa!




Saknar Sturkö och havet idag.

2 kommentarer:

  1. Jag ska tänka på dig lite extra denna veckan!Lycka till med statistiken...

    SvaraRadera
  2. hej Kajsa, fick din adress från din stora syster....du är en så härlig flicka, roligt att läsa din blogg. kram, slavica

    SvaraRadera

säg hej!