torsdag 9 februari 2012

äventyr!

bild från: wikipedia
bild från: nordic travel

bild från: bloggersbase.com
Kommer söka utbytesstudier i dagarna. Just nu talar det för Istanbul, Salamanca, Potsdam, Dublin& Newcastle. Mest spännande verkar Istanbul. (KRYDDMARKNAD, MOSKÉER, ASIEN MÖTER EUROPA!) Blir exalterad bara av tanken. Salamanca vore kul, för då skulle jag kunna praktisera Spanskan lite. I Potsdam var jag när jag bodde i Berlin och det är fantastiskt fint& nära till en del av familjen jag saknar. Där kan jag även praktisera tyskan! Irländska är ju fantastiskt och Dublin verkar fint, nära till skottarna också. England är ju England. HJÄLP. 

bild från: roamintl.com

5 kommentarer:

  1. Istanbul eller Salamanca. Newcastle pratar dom jätteknepig engelska, Dublin kan du åka till en Annan gång och Tyskland är också lätt att ta sig till. Kör unikt!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Voine, förstå hur mitt reshjärta börjar dunke-dunke-dunka vid blotta tanken. Oj så spännande Kajsis! Hm, vad hade jag valt? Hur mycket kan du välja själv, och hur mycket "slumpar" de ut platserna? Vilket som blir nog bra. Men Istanbul låter onekligen spännande. Och Salamanca. Och Potsdam ÄLSKAR jag. Det enda jag nog inte hade valt är Newcastle... Kramar och keep us posted! Love!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker alla låter spännande! Lite extra kul med Potsdam kanske, eftersom det är vackert där och du skulle få en chans till att lyfta tyskan som skulle heta duga... Annars är ju Istanbul lockande med kulturen och vädret (men det är också kulturen som håller tillbaka). Hm. Så roligt att följa denna eventuella möjlighet!

    SvaraRadera
  4. Spännande!! Newcastle har väl inte den vackraste dialekten direkt ... Röstar på Salamanca eller Potsdam. Kram.

    SvaraRadera
  5. Spannend! Wann fällt denn die Entscheidung? Freud sollte man natürlich auf Deutsch lesen - aber das tust Du ja eh schon ( ; Obwohl richtige Deutschkompetenz ja etwas ist, was in Schweden (v.a. in der Wirtschaft) in Zukunft eine Rarität sein wird, obwohl Deutschland der wichtigste Handelspartner ist. Zumindest wird darüber in der letzten Zeit viel geschrieben. Zuletzt las ich einen Beitrag der deutsch-schwedischen Handelskammer. Alles andere ist sicherlich auch spannend und hat seine Vor- und Nachteile. LG aus der Hauptstadt!

    SvaraRadera

säg hej!