lördag 3 september 2011

kitsch

Det finns nog inget bättre ord som beskriver det rådande tillståndet! Jag är omgiven av kitsch utav det värsta slag. Riktigt rädd är jag för den uppstoppade ugglan i hallen. Den skrämmer livet ur mig varje gång jag ska gå på toa. Det känns som att den sträcker sig mot mig varje gång jag går förbi och den är precis utanför min dörr. Ögonen är så elaka! 


Hon jag bor hos låter dock väldigt trevlig och jag kommer bo här ett litet tag. Rätt snart kommer jag dock flytta till ett studentrum. Det är inte för kitschen jag flyttar dock, för jag har gjort mitt rum riktigt fint och Kajsigt, men när folk har rökt inomhus så blir inte riktigt lägenheten ett toppenboende... Jag hade i alla fall tur som fick tag på ett boende nu i början, det är inte det lättaste!


Så här sitter jag nu, med väldigt mycket mat + ny vinterjacka och skor! Mina föräldrar är bäst. Dock hoppas jag att jag slipper plocka fram dunjackan än på ett tag. 


Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon åker de hem och jag blir helt ensam! Spännande och ja, ensamt. Men jag har ju ugglan. 

1 kommentar:

säg hej!